tirsdag 13. mars 2012

Tasty Cupcakes

I helgen ble det nok en dose med muffins.
Merkelig hvor raskt de blir spist opp..

Oppskrift "sjokolade"muffins

100 g Smør
2 dl Sukker
2 Egg
3 dl Hvetemel
2 ts Bakepulver
1 dl Melk
2 ss Kakao

ca. 200*C 15-20 min

Finn frem det du trenger. Gjerne ha rometempererte egg.

- Visp smør og sukker hvitt

- Tilsett ett og ett egg mens du visper

- Den blir veldig myk og lett etter eggene

- Bakepulveret blandes med melet og kakao.
- Bruk helst sil

- Melk helles inn til slutt

- Røres til du har fått en fin, fast deig

- Jeg fyller en stor skje og en bruker en teskje til å få røren lett ned i formene

= deilige muffins!

Jeg brukte (for første gang!) min nye 1M tip fra Wilton.
Den lar meg lage noen store, herlige roser

Smørkremen er laget av smør, melis, kakao pulver og noen dråper mandelessens. (for å gi en litt mer spennende smak)


Pyntet med rosa sukkerperler fra Wilton


Ser jeg ikke greier avslutningen så bra som superbloggerne, men øvelse gjør mester!
Trenger også en del øving på swirlene.
Jeg får lage en god, myk icing en dag jeg har good tid, og leke meg litt. Det er da man lærer teknikken. Men akkurat nå for tiden har jeg ikke tid til det..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar