tirsdag 20. mars 2012

Brownies

Brownies
med Marshmallows og smeltet Sjokolade


Fant denne oppskriften på en blogg, og måtte bare prøve den.
Har aldri laget Brownies før, så dette var spennende!


 
Oppskrift

220 g Smør
300 g Sjokolade
frø av 1 vaniljestang (valgfritt)
200 g Brunt Sukker
220 g Sukker
1 ts Salt
4 Egg
150 g Hvetemel
1-2 ss Kakao (valgfritt)


Topping
Marhmallows
Hvit Sjokolade

- Smør og sjokolade smeltes sammen (kan bruke mikroen)
(--jeg brukte ikke så mye sjokolade som i oppskriften, bare 100g ca--)


- Bland det brune og hvite sukkeret i den smeltede sjokoladeblandingen.
Rør godt

- Tilsett eggene. Gjerne 1 egg om gangen.
Miks til røren blir fin og luftig

- Mel og eventuelt Kakao røres inn.
Jeg brukte ikke vaniljefrø, så tok en teskje vaniljepulver istedet.

- Hell røren i en form med bakepapir

Stek kaken på 180*C i 30-35 minutter

-Ta kaken ut og fordel ønsket mengde marshmallows og sjokolade over toppen
- Kaken puttes inn i ovnen igjen og stekes i 8-10 min (til marshmallowsen begynner å bli solbrun)

Deilig fluffy marshmallows!


Brownies MÅ serveres med vaniljeis til.
Har du ikke is, så gå og kjøp.

Varm brownies med is.. en dessert som virkelig smelter på tungen!
Kan med sikkerhet si at dette ikke er siste gang jeg lager brownies!
Yummy ♥


Oppskriften fannt jeg på denne bloggen mylittlekitchen-thea.blogspot 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar