mandag 30. april 2012

Luftig marsipankake


Marsipankake
(Beate`s Suksesskake!)

Oppskrift
4 egg
3 dl sukker
3 dl hvetemel
1.5 ts bakepulver
1 dl kokende vann

170*C ca. 60 min



- Egg og sukker piskes til eggedosis
- Det tørre siktes inn og blandes forsiktig.
- det varme vannet blandes inn sist og sørger for en luftig og høy sukkerbunn!


Ovnen ble litt for varm, men som dere ser så stiger den et par cm under steking.
Luftig og god!



Tips på deling av kaken:
Dette tipset fikk jeg fra min mor, og det er genialt for den som ikke gidder å kjøpe en dings som deler kaken for så å bare ta plass i en skuff. For den er ikke nødvendig! Alt du trenger er en liten kniv og litt tråd/ fiskesnøre

Først: Ta en liten kniv og stikk rundt hele kaken


så tar man tråden (jeg bruker fiskesnøre, så blir det ingen "trådrester" i kaken, og den er mye sterkere) Plasser tråden rundt hele kaken inn i knivsporet du har laget. Når endene møtes, legg de i kryss og stram til. Slik blir kaken beskjært på 1-2-ferdig! 

Så enkelt, og så effektivt!


Med bringebærfyll og to lag med krem fikk den til slutt et marsipanlokk



Roser og små og store blomstre pryder som vanlig mine marsipankaker.
Denne gangen med eføyblader



Gratulerer til meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar