lørdag 5. mai 2012

Sprø Pikekyss


I dag ble det lagd en porsjon med deilige sprø pikekyss!

Oppskrift
3 Eggehviter
1/2 ts Eddik
2 dl Sukker

Stekes: 125*C i 60 min 



- eddiken blandes i eggehvitene


- vispes til den er fin og luftig:



- tilsett sukkeret litt etter litt mens du visper


- den er ferdig når ringene ikke flyter sammen, og du kan holde bollen opp ned 


Jeg fordelte røren i 3 deler og de fikk hver sin flotte pastell farge.


Fargene fra Wilton er drøye i bruk, så du trenger bare litt.
Derfor bruker jeg en tannpirker som jeg dypper i fargen og deretter i røren (eller marsipanen eller det som nå enn måtte farges)


herlige pastellfarger!


Brukte to forskjellige tip`er når jeg sprøytet de ut på bakepapiret


Èn porsjon = èn plate full av lekre pikekyss


etter 60 min:



- de er ferdige når de kjennes tørre og slipper lett taket på bakepapiret


Brukte 1E (blå pikekyss og "stripe" pikekyss)
og 1B (rosa og lilla)



Pikekyss er ikke bare gode, men også veldig dekorative ♥




Da fikk jeg også bruk for denne søte kakeboksen som jeg fikk til bursdagen min med en god venninne. Kunne ikke vært mer perfekt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar